Home /

Linkedin campagnes voor bouwbedrijven - Leo Nijs

The next big thing?

LinkedIn campagnes en bouwbedrijven… het voelt nog een beetje als Twan Huys bij RTL — niet echt een match.

Ik durf mijn hand er echter voor in het vuur te steken dat we over 5 jaar social advertising niet meer weg kunnen denken uit onze marketing activiteiten. Dus ergens daar tussenin zullen we onze grote teen toch voorzichtig in het water laten zakken.

Wijzelf zijn hier aantal maanden geleden mee begonnen. Boven de kuiten is alles nog droog, maar we weten inmiddels genoeg om 4 van jullie meest prangende vragen te beantwoorden.

Waarom heeft social advertising de toekomst?
Het toverwoord: targeten! Bij een billboard naast de snelweg heb je weinig invloed op wie je publiek is. Op LinkedIn is dat anders. Je bepaalt zelf precies wie jouw advertentie te zien krijgt — jij wel, jij wel, jij niet, jij wel. Daarnaast worden we de laatste jaren meer en meer reclameblind. Onze hersenen filteren de commerciële boodschappen er moeiteloos voor ons uit. Een Linkedin advertentie verschijnt echter daar waar de aandacht ook echt is: op hun tijdlijn.

Hoeveel kost een LinkedIn advertentie?
Dat kun je helemaal zelf bepalen. Wil je niet meer dan €70 uitgeven, dan stel je een budget in van €10 per dag en na een week stopt de advertentie vanzelf. Het algoritme van LinkedIn schat op basis van je instellingen voorafgaand aan je campagne in wat ongeveer de resultaten qua views zullen zijn.

Hoe moet mijn LinkedIn advertentie eruitzien?
Het werkt vergelijkbaar als met een normale post op LinkedIn. Een video, tekst met afbeelding, meerdere afbeeldingen, het kan allemaal. Een leuke tip is om je meest succesvolle LinkedIn post als startpunt te nemen en deze om te bouwen tot een advertentie. Je weet al dat je publiek deze inhoud interessant vindt, dus het zal je geen windeieren leggen als je deze aan een groter publiek laat zien.

Wat raad je aan om in te stellen als targetopties?
Begin simpel. Het advertentie platform van LinkedIn is een immense gereedschapskist van 12 bij 13. Als je nieuw bent is het lastig om het juiste eruit te pikken. Hier 3 kant-en-klare tactieken om morgen al in te zetten:

1. Laat je advertentie zien aan de mensen die jouw website bezocht hebben.

2. Laat je advertentie zien aan zoveel mogelijk mensen binnen een branche of zoveel mogelijk mensen met een bepaalde beroepsfunctie.

3. Heb je een uitgebreid klantenbestand of nieuwsbrieflijst? Upload deze lijst dan naar LinkedIn. Je kunt je advertentie dan aan precies die mensen laten zien. Als je dit een aantal keer gedaan hebt, dan unlocked voor jou de functionaliteit ‘look a like audience’. De naam zegt het al. Het algoritme van LinkedIn stelt dan een lijst samen van mensen met een vergelijkbaar beroep, vergelijkbare interesses, etc. Dit zijn dus professionals die jij nog niet kent, maar die dezelfde kenmerken hebben als jouw huidige klanten. Als dat je niet overtuigd van de kracht van LinkedIn, dan weet ik het ook niet meer.

Ga je nou daadwerkelijk aan de slag met LinkedIn campagnes, laat het mij dan even weten. Ook als je tegen dingen aanloopt, mail mij maar op l.nijs@aeneas.nl.

Renda ©2022. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren